Ga direct naar de content
Gemeente Meierijstad

Front Office Medewerker Heffen & Invorderen

plaatsVeghellooptijd19 uursalaris3.831

Dagelijks zetten honderden collega’s zich in om Meierijstad leefbaar, mooi en veilig te houden. Om dit te realiseren zijn financiële middelen nodig. Eén van de manieren voor een gemeente om hieraan te komen,  is via gemeentelijke belastingen. En hierbij speel jij, als Front Office Medewerker Heffen & Invorderen, een belangrijke rol.

Wat ga je doen?

Op de eerste plaats ben je samen met de andere medewerkers ‘Front Office Heffen en Invorderen’ het eerste aanspreekpunt voor de belastingplichtigen via de telefoon en email en verstrekt de standaard informatie over regelingen en besluiten aan de burger inzake het vakgebied. Samen zorg je voor een volledige bereikbaarheid tijdens de openingstijden. Dit betekent dat je flexibel inzetbaar moet zijn voor gemiddeld 19 uur per week. In piekperioden méér dan de 19 uur per week inzetbaar.

Naast je klantgerichte taken, voer je ook diverse administratieve werkzaamheden uit. Je registreert binnenkomende klantvragen en beoordeelt de beschikbaarheid van relevante informatie aan de hand van deze vragen. Periodiek ondersteun je bij volledigheid- en kwaliteitscontroles en bied je administratieve ondersteuning bij invorderingsprocessen en kwijtschelding.

Concreet ben je als front office medewerker heffen en invorderen bezig met

·         Fungeren als eerste aanspreekpunt voor onze inwoners

·         Registeren van klantvragen en beoordelen van beschikbare informatie

·         Ondersteunen bij volledigheid- en kwaliteitscontroles

Uitbreiding van het takenpakket met bijvoorbeeld heffing toeristenbelasting behoort tot de mogelijkheden indien daar tijd en ruimte voor is.

Werken bij gemeente Meierijstad

Met ruim 85.000 inwoners hoort onze gemeente Meierijstad tot de middelgrote gemeenten van Nederland. Wat je hier doet, doet er echt toe. We geloven in de kracht van samen en zetten de klant centraal. En dat zie je terug in onze hele organisatie. Daar zijn we trots op. Met aandacht voor ontwikkeling en aansprekende projecten werken we met z’n allen aan ons maatschappelijk doel: elke dag verder bouwen aan een Meierijstad voor iedereen. Brabantse gezelligheid, ambitieuze collega’s en een gedreven ondernemende zelforganiserende mindset. Dit kenmerkt onze jonge moderne gemeente.

Als medewerker heffen en invorderen kom je te werken binnen het werkatelier Heffen en Invorderen. Werkateliers zijn gespecialiseerde teams die onderdeel zijn van het groter geheel. In totaal ben je binnen het team heffen en invorderen met 10 collega’s. De sfeer kenmerkt zich als collegiaal, waar kan proberen we elkaar te helpen en behalen we resultaten samen. Als jij je verder wil ontwikkelen binnen de gemeente juichen we dat alleen maar toe. 

Meer weten over hoe het is om bij ons te werken? Kijk op www.werkenbijgemeentemeierijstad.nl.

Hier krijgt jouw talent de ruimte

In deze functie is het belangrijk dat je klantvriendelijk te werk gaat. Je werkt nauwkeurig en integer. Binnen het team wordt er waarde gehecht aan flexibiliteit, omdat we streven naar maximale bereikbaarheid tijdens onze openingstijden. Het kan dus zijn dat je de ene week wat meer uren maakt en de week daarna wat minder. Samen met je collega's zorg je ervoor dat onze inwoners altijd de ondersteuning krijgen die ze nodig hebben. Daarnaast heb je:

  • Mbo werk- en denkniveau en ben je bereid om aanvullende vakopleidingen te volgen

  • Een flexibele houding

  • Het is een pré als je al over ervaring op het gebied van gemeentelijke belastingen beschikt of als je al eerder met Gouw-it hebt gewerkt.

Wij bieden jou

Samen realiseren we de opgaves en ambities van gemeente Meierijstad. Daar mag je ook een mooie beloning voor verwachten. Frontoffice medewerker Heffen en Invorderen is een baan voor 19  uur per week, daarvoor mag je rekenen op:

  •  Een bruto maandsalaris van maximaal € 3.831,- (schaal 7), op basis van een 36-urige werkweek.

  • Een individueel keuzebudget van 17,05% van jouw salaris. Aan jou dus de keuze wat je met dit budget doet. Extra vakantiedagen? Of misschien toch een fiets aanschaffen? Daarnaast kan je het IKB uit laten betalen op elk gewenst moment.

  • Uitgebreide leer-, ontwikkelings- en doorgroeimogelijkheden. We zijn trots op de carrièrekansen die we bieden.

  • Locatieonafhankelijk werken met behulp van een laptop en smartphone. Wij faciliteren thuiswerkplekken indien gewenst.

  • Een NS-Business Card en gebruik van Greenwheels voor dienstreizen.

Na een arbeidsovereenkomst van 1 jaar bekijken we samen of we dit omzetten naar onbepaalde tijd.

Pak je kans!

Je weet het zeker, dit is jouw baan. En aangezien jij kansen niet laat liggen, stuur jij jouw cv en motivatiebrief vóór maandag 26 mei Daarna sluit deze vacature. Binnen 5 dagen na de sluitingsdatum krijg je een reactie.

Zijn wij net zo enthousiast als jij?

·         Dan volgt een kennismakingsgesprek met Leon Kuijten (leidinggevende), Angelique van Hooft en Judith de Groot (collega`s) donderdagochtend 5 juni.

·         Bij een tweede gesprek op dinsdagmiddag 10 juni spreek je opnieuw met Leon Kuijten en sluiten verder Rosé Bijvelds en Janneke Baijens (collega`s) aan.

·         Vervolgens bespreek je samen met Els Kelders (HR adviseur) de arbeidsvoorwaarden welke je daarna van ons per mail ontvangt.

·         Zet jij je handtekening daarna onder het voorstel? Dan heten we je van harte welkom bij gemeente Meierijstad.

Heb je nog vragen over de vacature? Leon Kuijten, leidinggevende helpt je graag verder. Je kan hem bereiken via lkuijten@meierijstad.nl. Wil je meer weten over de sollicitatieprocedure? Dan staat een van onze HR Medewerkers je graag te woord via 14 0413 of via het algemene mailadres van recruitment.

Delen:

Reageer vandaag

CV *

Gerelateerde vacatures

Over de organisatie

Gemeente Meierijstad logo
Adres
Stadhuisplein 1
5461KN Veghel