Projectleider Informatievoorziening
Gemeente Meierijstad

Als projectleider informatievoorziening hou jij je bezig met de digitale doorontwikkeling van onze gemeente. Je pakt projecten op die bijdragen aan het optimaal organiseren van ons werk, zodat we als gemeente de beste dienstverlening kunnen bieden aan onze inwoners. Je pakt jouw rol in probleemverkenning, installatie, implementatie en adoptie van projecten binnen de informatievoorziening.
Wat ga je doen?
Vragen uit de organisatie omzetten in een concrete opdracht en dit project opleveren binnen tijd, scope en budget. Door jouw scherpe blik, focus op het gewenste doel en aandacht voor het meenemen van collega’s, maak jij van elke implementatie of systeemverandering een succes. Als projectleider informatievoorziening werk je nauw samen met de (strategische) I&A-adviseurs en mede projectleiders. Zij signaleren als eerst nieuwe behoeften of nodige ontwikkelingen in de organisatie. Jij pakt deze projectmatig op en weet zo de gewenste resultaten tijdig op te leveren.
In elke fase van het project pak jij de juiste rol: In de opstart weet je een scherpe projectopdracht te formuleren. Bij de start van het project weet je de juiste collega’s te betrekken en motiveren. En in de uitvoering steek jij je handen uit de mouwen en spring je bij in implementatie, migratie en adoptie. Daarnaast zorg je het hele project voor de juiste communicatie en afstemming met zowel de opdrachtgever als andere interne en externe stakeholders.
In de projecten die jij oppakt, zorg je voor succes door:
Altijd te starten vanuit een duidelijk projectplan
In control te zijn over tijd, geld en risico’s
De juiste specialisten te betrekken en bij te sturen waar nodig
Functionele behoeftes te inventariseren en -daar waar nodig- hierover te adviseren
Te zorgen voor een goed adoptieplan en de juiste communicatie
Werken bij gemeente Meierijstad
Met ruim 85.000 inwoners hoort onze gemeente Meierijstad tot de middelgrote gemeenten van Nederland. Wat je hier doet, doet er echt toe. We geloven in de kracht van samen en zetten de klant centraal. En dat zie je terug in onze hele organisatie. Daar zijn we trots op. Met aandacht voor ontwikkeling en aansprekende projecten werken we met z’n allen aan ons maatschappelijk doel: elke dag verder bouwen aan een Meierijstad voor iedereen. Verder gaan wij voor werkgeluk. Onze dienstverlening bijzonder en persoonlijk maken én houden kunnen wij dankzij jou. En jij kan dat waarmaken doordat je als medewerker helemaal tot je recht komt.
Je komt te werken in het atelier Informatiestrategie, een team van ruim 15 collega’s met o.a. I&A-strategen, -adviseurs en -projectleiders, een datalab, AI-specialist en informatieveiligheid- en privacyspecialisten. Het atelier staat voor vernieuwing en werkt proactief en daadkrachtig aan het verbeteren van het I&A-landschap binnen de organisatie. Ieder vanuit eigen expertise en focusgebied. Door wettelijke aanpassingen, optimalisatie en technische vernieuwing staat ons werk nooit stil. Onze afdeling heeft een eigen stem, dus jij ook. Gebruik die! Je hoeft hier niet langs 16 bureautjes om iets te regelen. We staan te popelen om aan de slag te gaan met je ideeën.
Meer weten over hoe het is om bij ons te werken? Kijk op www.werkenbijgemeentemeierijstad.nl.
“Een gezellig team met diverse functies en energieke mensen. Allemaal gedreven. Het ondernemerschap spat ervan af. Stap nu in en geef vorm aan zowel de transformatie van de gemeente als je nieuwe baan.”
Koen van der Burgt, strategisch adviseur I&A.
Hier krijgt jouw talent de ruimte
Het domein van informatievoorziening is breed en de projecten zijn divers zowel inhoudelijk als qua complexiteit. Jij gaat vooral aan de slag met compacte, helder afgebakende projecten, waarbij je zowel stuurt als zelf de handen uit de mouwen steekt. We hebben de afgelopen jaren veel geïnvesteerd in projectmatig werken binnen informatievoorziening. Jij draagt hieraan bij, doordat jij jouw projecten evalueert en verbeterpunten afstemt met collega projectleiders. Ook stem je onderling af hoe verschillende projecten inhoudelijk op elkaar aansluiten en over de manier van projectmatig werken.
Daarnaast heb je:
Minimaal hbo-werk- en denkniveau.
Ervaring binnen het domein van informatisering en automatisering
Ervaring met projectmatig werken
Ervaring binnen de overheid, bij voorkeur binnen gemeenteland
Wij bieden jou
Samen realiseren we de opgaves en ambities van gemeente Meierijstad. Daar mag je ook een mooie beloning voor verwachten. Projectleider Informatievoorziening is een (tijdelijke) baan voor 36 uur per week, daarvoor mag je rekenen op:
Een bruto maandsalaris van maximaal € 6.343,- (schaal 11), op basis van een 36-urige werkweek.
Een individueel keuzebudget van 17,05% van jouw salaris. Aan jou dus de keuze wat je met dit budget doet. Extra vakantiedagen of een studieschuld afbetalen? Of misschien toch een fiets aanschaffen? Daarnaast kan je het IKB uit laten betalen op elk gewenst moment.
Uitgebreide leer-, ontwikkelings- en doorgroeimogelijkheden. We zijn trots op de carrièrekansen die we bieden.
Locatieonafhankelijk werken met behulp van een laptop en smartphone. Je werktijden zijn flexibel in te delen én wij faciliteren thuiswerkplekken.
Een NS-Business Card en gebruik van Greenwheels voor dienstreizen.
Deze functie is in eerste instantie tijdelijk en loopt tot 1 oktober 2027. Na een eerste arbeidscontract van een jaar, bespreken we samen of dit wordt verlengd tot het geplande einde van de functie op 1 oktober 2027. Daarna bekijken we, afhankelijk van de beschikbare formatie op dat moment, de mogelijkheden voor een vast dienstverband.
Pak je kans!
Je weet het zeker, dit is jouw baan. En aangezien jij kansen niet laat liggen, stuur jij jouw cv en motivatiebrief uiterlijk maandag 17 november Daarna sluit deze vacature. Binnen 5 dagen na de sluitingsdatum krijg je een reactie.
Zijn wij net zo enthousiast als jij?
Dan volgt er op maandagochtend 24 november een kennismakingsgesprek met enkele collega's en de leidinggevende van het atelier informatiestrategie.
Bij een tweede gesprek op woensdagochtend 26 november spreek je een aantal andere collega's van het atelier informatiestrategie
Vervolgens bespreek je samen met de HR Adviseur de arbeidsvoorwaarden, welke je daarna van ons per mail ontvangt.
Zet jij je handtekening daarna onder het voorstel? Dan heten we je van harte welkom bij gemeente Meierijstad.
Heb je nog inhoudelijke vragen over de vacature? Koen van der Burgt, strategisch adviseur I&A, helpt je graag verder. Wil je meer weten over de sollicitatieprocedure? Dan staat een van onze HR Medewerkers je graag te woord via 14 0413 of via het algemene mailadres van recruitment.
Reageer vandaag
Herken jij jezelf in bovenstaand profiel en heb je interesse?
Gerelateerde vacatures
Over de organisatie

Over de organisatie
Onze ruim 80.000 inwoners zijn verspreid over 13 kernen, elk met een eigen karakter. Schijndel, Sint-Oedenrode en Veghel zijn de drie grootste kernen. Brabantse gezelligheid, betrokkenheid en ondernemerszin kenmerken onze jonge moderne gemeente. De gemeenschap is volop in beweging en kent veel verenigingen die zich actief inzetten voor milieu en maatschappij. In Meierijstad geloven we in een inclusieve samenleving waar wij het beste in elkaar naar boven halen en samen elke dag verder bouwen aan een Meierijstad voor iedereen.
Verder gaan wij voor werkgeluk. Onze dienstverlening bijzonder en persoonlijk maken én houden kunnen wij dankzij jou. En jij kan dat waarmaken doordat je als medewerker helemaal tot je recht komt.
Wil jij meer weten over hoe mensen het werken bij gemeente Meierijstad ervaren? Kijk dan hier het filmpje over Werkgeluk.