Administratief medewerker Inburgering & Participatie
Gemeente Meierijstad

Een inclusievere samenleving. Binnen Meierijstad blijft dit niet bij een wens, maar vormt dit zich tot een doel. Zo eentje waar iedereen zich voor inzet. Als administratief medewerker binnen dit team ondersteun jij nieuwkomers bij het creëren van een stabiele toekomst in Meierijstad. Samen is het leuker.
Plannen en Ontzorgen
Met de intreding van de Wet Inburgering is het doel gesteld dat de inburgering plichtige zo snel mogelijk de Nederlandse taal leert en volwaardig aan de Nederlandse samenleving gaat deelnemen. Met onze teams Inburgering en Participatie staan we voor de uitdaging nieuwkomers zo goed mogelijk te ondersteunen bij het creëren van een stabiele toekomst in Meierijstad.
Als administratief medewerker binnen dit team leg je vanuit de frontoffice het eerste contact met nieuwkomers en vreemdelingen en ben je verantwoordelijk voor de administratieve ondersteuning van de teams. Je zorgt ervoor dat het proces op een correcte manier georganiseerd en geadministreerd wordt.
De volgende taken behoren tot jouw verantwoordelijkheden:
Je nodigt inburgering plichtige statushouders (zowel asielstatushouders als gezinsmigranten) uit voor de verplichte leerbaarheidstoets. Je plant en organiseert deze, neemt de leerbaarheidstoets af en verwerkt het resultaat.
Je bent verantwoordelijk voor de voortgangsregistratie van het proces inburgering en participatie. Hierbij gebruik je o.a. Suite 4 werk voor het sociaal domein, Competensys en het Duo portaal. Je onderhoudt contact met ketenpartners / taalscholen om noodzakelijke informatie op te vragen.
Controleren van dossiers op juistheid en volledigheid en waar nodig complementeren.
Je beheert de inkomende- en uitgaande post en mailbox(en)
Je bent verantwoordelijk voor het facturatieproces.
Werken bij gemeente Meierijstad
Met ruim 85.000 inwoners hoort onze gemeente Meierijstad tot de middelgrote gemeenten van Nederland. Wat je hier doet, doet er echt toe. We geloven in de kracht van samen en zetten de klant centraal. En dat zie je terug in onze hele organisatie. Daar zijn we trots op. Met aandacht voor ontwikkeling en aansprekende projecten werken we met z’n allen aan ons maatschappelijk doel: elke dag verder bouwen aan een Meierijstad voor iedereen. Verder gaan wij voor werkgeluk. Onze dienstverlening bijzonder en persoonlijk maken én houden kunnen wij dankzij jou. En jij kan dat waarmaken doordat je als medewerker helemaal tot je recht komt.
Meer weten over hoe het is om bij ons te werken? Kijk op www.werkenbijgemeentemeierijstad.nl.
Werken bij Uitvoering Sociaal Domein
De rol van consulent participatie en inburgering is gepositioneerd binnen de afdeling Uitvoering Sociaal Domein. Bestaande uit 3 ateliers met 19 werkteams: Ondersteuning: (InformatiePunt Sociaal Domein, administratie en overige ondersteuning) Uitvoering zorg (WMO, Jeugd, Zorg & Veiligheid) Uitvoering Werk & Inkomen (Werk & Inkomen, Geldzorgen, Inburgering)
Dienstverlening is onze corebusiness. Deze rol valt binnen het werkatelier Ondersteuning: administratie en overige ondersteuning. Binnen dit team draait het om klantvriendelijkheid en behulpzaamheid. We werken aan een integrale persoonlijke dienstverlening die bijdraagt aan een goede beleving bij onze inwoners. Samenwerken en integraal werken is key, als samenwerkingsvorm om integraal werken te borgen wordt dit ondersteund door de methode Samenwerkwijze.
Hier krijgt jouw talent de ruimte
In jouw dagelijkse werk weet jij overzicht te bewaren. Je weet wie je waarvoor nodig hebt en zorgt dat de administratieve processen bewaakt blijven. Je organiseert en prioriteert. En daarbij ga je accuraat te werk. Je bent klantgericht en hebt affiniteit en interesse voor de doelgroep.
Daarnaast heb je:
Mbo werk en denkniveau
Aantoonbare Kennis en ervaring als administratief medewerker
Kennis van de Participatiewet, Wet inburgering en suites/x-works voor het sociaal domein is een pré.
Wij bieden jou
Samen realiseren we de opgaves en ambities van gemeente Meierijstad. Daar mag je ook een mooie beloning voor verwachten. Administratief medewerker is een baan voor 24 uur per week, daarvoor mag je rekenen op:
Een bruto maandsalaris van maximaal € 4.015,- (schaal 7), op basis van een 36-urige werkweek (formele besluitvorming functiewaardering dient nog plaats te vinden).
Een individueel keuzebudget van 17,05% van jouw salaris. Aan jou dus de keuze wat je met dit budget doet. Extra vakantiedagen, een studieschuld aflossen? Of misschien toch een fiets aanschaffen? Daarnaast kan je het IKB uit laten betalen op elk gewenst moment.
Uitgebreide leer-, ontwikkelings- en doorgroeimogelijkheden. We zijn trots op de carrièrekansen die we bieden.
Locatieonafhankelijk werken met behulp van een laptop en smartphone. Je werktijden zijn flexibel in te delen én wij faciliteren thuiswerkplekken.
Een NS-Business Card en gebruik van Greenwheels voor dienstreizen.
Na een arbeidsovereenkomst van 1 jaar bekijken we samen of we dit omzetten naar onbepaalde tijd.
Pak je kans!
Je weet het zeker, dit is jouw baan. En aangezien jij kansen niet laat liggen, stuur jij jouw cv en motivatiebrief vóór maandag 12 januari. Daarna sluit deze vacature. Binnen 5 dagen na de sluitingsdatum krijg je een reactie.
Zijn wij net zo enthousiast als jij?
Dan volgt er op maandagmiddag 19 januari een kennismakingsgesprek met Rober Schuurmans en Rakesh Parauti.
Bij een tweede gesprek op donderdag 22 januari spreek je opnieuw met Rober Schuurmans en sluiten tevens Hanneke van Maren (leidinggevende) en Jeanine Rijken (HR adviseur) aan.
Vervolgens bespreek je de arbeidsvoorwaarden, welke je daarna ook van ons per email ontvangt.
Zet jij je handtekening daarna onder het voorstel? Dan heten we je van harte welkom bij gemeente Meierijstad.
Heb je nog inhoudelijke vragen over de vacature? Hanneke van Maren helpt je graag verder. Wil je meer weten over de sollicitatieprocedure? Dan staat een van onze HR Medewerkers je graag te woord via 14 0413 of via het algemene mailadres van recruitment.
Reageer vandaag
Herken jij jezelf in bovenstaand profiel en heb je interesse?
Gerelateerde vacatures
Over de organisatie

Over de organisatie
Onze ruim 80.000 inwoners zijn verspreid over 13 kernen, elk met een eigen karakter. Schijndel, Sint-Oedenrode en Veghel zijn de drie grootste kernen. Brabantse gezelligheid, betrokkenheid en ondernemerszin kenmerken onze jonge moderne gemeente. De gemeenschap is volop in beweging en kent veel verenigingen die zich actief inzetten voor milieu en maatschappij. In Meierijstad geloven we in een inclusieve samenleving waar wij het beste in elkaar naar boven halen en samen elke dag verder bouwen aan een Meierijstad voor iedereen.
Verder gaan wij voor werkgeluk. Onze dienstverlening bijzonder en persoonlijk maken én houden kunnen wij dankzij jou. En jij kan dat waarmaken doordat je als medewerker helemaal tot je recht komt.
Wil jij meer weten over hoe mensen het werken bij gemeente Meierijstad ervaren? Kijk dan hier het filmpje over Werkgeluk.